2 månader kvar till B-day!!

Idag är det två månader kvar till beräknad B-day. 

Än har jag inte känt på någon utdragen väntan, som jag pratade om för redan en månad sedan, men det kan ju ha att göra med att det fortfarande är sommar och att jag har semester. det är inte svårt att fylla sommardagar med aktiviteter. Nästa vecka börjar jag jobba igen och då kommer det säkert kännas segare, som det brukar göra på hösten. Eftersom jag inte är lika rörlig eller har lika mycket energi blir det även svårare än vanligt att hitta på saker efter jobbet.

Tittade på det jag skrev för en månad sedan (3 månader kvar till B-day- inlägget) tänk att det redan är en månad sedan. Det som har hänt den senaste månaden är att bebis aktiviteten har ökat kraftigt, kanske inte i antal men i frekvens. Bebis puffar och gruffar mest hela tiden och putter på mina organ hit och dit. Ibland skriker jag till av smärta. Konstigt att smärta kan vara så välkommet. Det är ju vår lille/lilla som putter på mig.

Det börjar kännas ordentligt i ryggen och jag hade svårt att sova även i natt. Jag passade på att stretcha ordentligt när jag ändå gick upp på toaletten och det blev nog lite bättre efter det.

I Göteborg får vi inget mer ul om det inte finns någon anledning till det. En vän till mig är med barn och ska på första ul i dagarna, och jag är lite avis, det hade ju varit mysigt att se bebis igen innan vi har han/hon i famnen.

Konstigt vilka vändningar livet gör. För några månader sedan var allt nytt för mig nu är jag redan gravid-erfaren :-). Gravid tidningarna jag köpte i början av graviditeten, för att få information, är inte längre lika intressanta, nu är det förälder-barn tidningar som ger mig den information jag behöver, om vad som händer efter förlossningen.

Puss lille bebis!

Kommentera inlägget här :