Gravidkrämpor, HALSBRÄNNA!!

Sent igår kväll fick jag halsbränna. Det är fruktansvärt, för er som inte upp levt det känns det som ett tryck över hals och bröst samt en brännande känsla i strupen med återkommande surauppstötningar. Trodde jag skulle kräkas flera gånger. Jag hatar att kräkas!
 
Jag har haft det två gånger innan under den senare delen av graviditeten men aldrig innan jag blev gravid och det är jag glad för. Jag satt i sängen igår och försökte andas (profylaxandningsövningarna kom till pass) och senare försökte jag sova. Hemskt!
 
Somnade inte föränn långt efter att älsklingen kom hem från sin utekväll, vid 3 eller något, usch!
 
Utläsande faktorn:
Till tio tiden igår höll jag på och hjälpte min mamma sortera ut saker i deras hem då de ska flytta. Det blev mycket böjande på kroppen upp och ner och jag kände de sura uppstötningarna redan då. Sedan var jag otrorligt trött när jag kom hem. Jag hade ätit ganska mycket med, grillat kött och rabarberpaj till efterätt. Tror allt detta påverkade negativt. 
 
Jag ska köpa något på apoteket som man kan ta i fall det kommer igen, för som det var igår vill jag inte ha det, BLÄÄ!
 
Någon som sitter på ett tips??

Kommentera inlägget här :