Profylaxplugg

Idag har jag bara varit hemma hela dagen, fär första gången på evigheter. Vaknade när älskling gick till jobbet och tog lyxen i att ligga och dra mig. Upp för frukost och sedan en förmiddags tupplur. Skönt att kunna vila sig när tröttheten faller på.

Dagen har jag ägnat åt att surfa på internet och fortsatt mitt letande efter en skötväska, fortfarande inte hittat ngn jag vill ha.

Jag har även hunnit med att prata med förlossningskoordinatorn då jag hade frågor om vattenavgång. Blev snabbt lugnad med att allt var ok. Har upptäckt att det är väldigt svårt att veta vad som är vad, fostervatten, urinläckage eller helt enkelt vattniga flytningar... Ursäkta om ngn tar illa upp men är ni gravida kommer ni uppleva samma frågor.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att fortsätta laga mat att frysa in. Idag blev det kasslergryta och skink & purjolök-paj.

Nu sitter jag och studerar profylaxandning medan jag väntar på att min mamma ska dyka upp med en Bruno Mathsson "Farmor"-fåtölj jag ärvt av min älskade mormor som gick bort i våras. Fåtöljen är otroligt bekväm och kommer bli perfekt som amningsstol. Att älskling tycker den är ful spelar ingen roll. Det är ju inte han som ska amma...

Kommentera inlägget här :