Gravidberättelse

Det har inte blivit mycket på-läsning av förlossning nu på morgonen :-), men jag har skrivit en gravidberättelse. Den ska bli ett fint minne av min graviditet och sedan kan bebis få läsa den. 
 
HÄR LÄGGER JAG UT PUNKTERNA SÅ KAN DU BARA KOPIERA, ÄNDRA DET SOM BEHÖVS ÄNDRAS OCH SKRIVA IN DINA EGNA SVAR. 
 

MIN GRAVIDBERÄTTELSE

Namn:
Kallar mig under graviditeten:
Andra kallade mig under graviditeten:
Ålder:
Bor:
Född och uppvuxen:

Partner:

Född och uppvuxen:

Positivt graviditetstest i vecka:

Tidiga graviditetsymptom:

Värsta graviditetsymptomet var:

Detta intog jag speciellt för graviditetenefter rekommendationer:

Då berättade jag för partnern:
Hur han reagerade:
Mamma:
Hur hon reagerade:
Pappa:
Reagerade:
Syster med familj:
Reagerade:
Mormor:
Partnerns mamma och pappa:
Reagerade:
Partnerns syster:
Hon reagerade:
Tjejerna/vännerna:
Reagerade:
På jobbet:
De reagerade:


Mödravårdcentralen jag tillhörde:
Min barnmorska heter:
Inskrivning på MVC:
Övriga besök på MVC:
Ultraljud på BB:
Övriga besök inom sjukvården pga graviditeten:

Vikt vid inskrivningen:
Vikt vid förlossningen:
Vikt efter förlossningen:

Graviditetssymptom:

Din pappas graviditetssymtom:

Mat jag har nippra på:

Mat jag inte tål:

Illamåendet började:
Illamåendet slutade:

Mina första mammakläder + vecka:

Mått under graviditeten:

Första bebissaken jag köpte:
Andra bebissaken vi köpte:

Då kände jag första sparken:

Din pappa kände första sparken:

Detta tänker jag om Dig:

Jag tror att bebisen i magen är en:

Din pappa säger att han tycker om min kropp under graviditeten:
Vad jag tror att han egentligen tycker:

Namn vi funderar på:

Efternamnet:

Jag kallar dig:
Din pappa kallar dig:

Grejer som händer med min kropp:

Hur jag tycker jag ser ut/ känner mig:

Träning under graviditeten:

Detta ägnade jag mycket tid åt under graviditeten:


Konstiga kommentarer jag fått höra:

Vi har ärvt/ lånat grejer från:

Barnmorskan/barnmorskorna på BB hette:

Min förlossningsplan:

Och hur förlossningen egentligen blev:

Du föddes:
Dag:
Tid:
Var:

Hur var vädret då du föddes:

Värsta minnet från förlossningen:
Härligaste minnet från förlossningen:

Så många timmar höll förlossningen på:

Då åkte vi hem från BB:

Det första vi gjorde när vi kommit hem:

Det första vi åt när vi kom hem:

Första presenterna du/vi fick:

Mormor träffade dig fösta gången:
Vad hon sa:
Morfar träffade dig första gången:
Vad han sa:
Farmor och farfar träffade dig första gången:
Vad dom sa:
Moster och kusinerna träffade dig första gången:
Vad dom sa:
Faster träffade dig förtsa gången:
Vad hon sa:
Släkten träffade dig förtsa gången:
Vad de sa:
Tjejerna träffade dig första gången:
Vad de sa:
På jobbet träffadede dig första gången:
Vad de sa:

Konstigaste bebisrådet:

Värsta gravidminne:

Bästa gravidminne:

 

(flera punkter är lånade från boken "På smällen- från A till Bebis..." av Ann Söderlund och Hanna Widell. )

Om du har något tips på fler punkter kommentera gärna.

Information om förlossning få jag läsa om en annan dag.

Nu ska jag gå och väcka älskling och katten. 

Tjollahopp!

 

Kommentera inlägget här :