Koll på ekonomin

3e dagen på jobbet avklarad, oj vad tiden går fort. Halsbrännan har gått över utan läkemedel, jippi!

Eftermiddagarna ägnar jag åt att försöka bestämma hur mycket föräldraledighet och föräldrapenning jag ska/kan ta ut. Försäkringskassan har mycket information men för mig är det rena grekiskan. Det finnas oändligt många valatt göra, vilket säkert är bra men gör det svårt att förstå och sätta sig in i.

Idag har jag också gått igenom alla mina utgifter och räkningar sen ett år tillbaka. det blir mycket pengar när manser det samlat och jag vet att jag gjort av med alldeles för mycket men det känns ändå rimligt för hur jag levt med mycket utemat och nöjen.

Nu är dert slut på sden största delensådan så kostnaderna kommer då gå ner drastiskt, de pengarna ska ju läggas på bebisen istället.

Eftersom min län inte är hur hög som helst, snarare ganska normal för någon som jobbar inom vården, kommer vi inte ha så mycekt att röra oss med under det närmsta året. Därför är det viktigt att veta hur mycket vi kan/ bör/ måste lägga på vad.

All ekonomiräkning och kalkulering gör mig oerhört trött, sur och grinig och jag har svårt att sova på nätterna. Tänker bara på pengar och sånt. Inte kul! Men jag känner att jag behöver få kontroll på detta så jag vet hur mycket pengar det finns till vad, annars kanske de tar slut och så står man där... Men det kommer inte hända!
-Allt för min lille/lilla bebis.

Som tur är har jag sparat ganska mycket det senaste året så det ska läggas på en del utgifter som säng och liknande. Men att spara inom det närmasta året är ju inte att tänka på.

Nu ska det bli koll på ekonomin!

Kommentera inlägget här :