Kort om tid, nervös!

Vaknade tidigt idag, värk i ryggen, men tillräckligt sent för att gå upp, tydligen så det är nu för tiden.

Nu har jag börjat få massor med mail, från olika internet grupper jag är med i, angående förberedelser inför förlossningen. Det gör mig nervös, jag är inte förberedd! Inte helt i alla fall. Jag vill gå på föräldrar gruppen och få information och prata där men den börjar inte förrän om ungefär en månad och det gör mig lite nervig, känns så sent. Eftersom det är sommar börjar den lite senare än vanligt innan B-day och håller inte på så många gånger. Jag vill även gå på studiebesök/informationsbesök på bb men det krockar med föräldragruppen så jag vet inte hur jag ska få ihop det.

Jag ska fortsätta läsa på lite mer själv om profylax och förberedelser men ibland är det svårt att ta in, det står ju så olika i olika böcker och på olika sidor på nätet. Dels får man tips om förlossning så man ska vara beredd när som helst från och med nu, dels kan jag få vänta nästan 3 månader till och då har jag ju gott om tid, eller?

Ggggaaahhh!

Nu får jag ta tillfället i akt och läsa på lite innan min älskling vaknar och dagen börjar.

Kommentera inlägget här :