Klädinköp till bebis

Jag har även sammanställt en lista på vad för kläder som kan behövas till bebis och hur mycket av varje. Det finns flera olika listor på nätet och jag har sammaställt en När jag kollat in vad vi fått/ fått låna inser jag att vi har det mesta (även om den del bara finns i storlek 56, kan ju anvndas ändå i början antar jag. Jag skulle vilja komplettera med lite egna inköp också, såsom första plagget bebisen har på sig.
 
Jag har också sammanställt en lista på kläder storlek 50 och 56 så vi är redo med båda storlekarna, vi vet ju inte riktigt hur stor eller liten bebis är när den kommer elelr hur fort den växer i början. 
 
Jag tänker säga till våra anhöriga att inte köpa den minsta storleken på kläder då denna används så kort tid och vi redan har mycket. Det är bättre att de köper en större storlek som bebisen kan ha lite längre. 
 
Bebiskläder
  • 4 bomullsbodys (lång eller kort ärm, fler om ej tvättmskin finns i lgh)
  • 4-5 mjuka byxor
  • 4 par bomullssockor
  • 2 hjälmmössor av bomull
  • 1 varm och vindtät mössa (att ha utanför hjälmmössa på vintern)
  • 1 varmare tröja/ kofta (exempel fleece)
  • 1 par varmare byxor att ha under overall
  • 1 overall ( exempel fleece)
  • vantar utan tumme (om det inte finns i overall)
  • tossor (om det inte finns i overall)
  • 4 bomullspyjamasar (med eller utan fötter)
  • tröjor
  • ev. fårfäll till vagn
 
 

Kommentera inlägget här :