Anabola spindel!!

Igår när jag skulle sova såg jag en stor spindel. Min syster hade varnat mig att hon stött på en monsterspindel dagen innan. Eftersom jag inte är rädd för spindlar var det inte något problem, spolade ner den i toaletten. Jag gillar verkligen inte att döda djur, läskiga eller inte, men om det finns risk attde kommer krypandes på min kropp så gör jag undantag. En liten stund senare kom en spindel till springandes över väggen. En gigantisk spindel. Nu förstod jag vad min syster menade. En spindel på anabola! Nu var kaxiga jag inte så kaxig längre. 
 
Jag var naturligtvis tvungen att ta kort på den för att skicka till N, smarta jag, och medan jag gjorde det sprang den in under sängen! Jag flyttade på sängen men den hade krypit in mellan spjälorna, omöjligt att se vart. Ok, jag började inse att jag kanske skulle vara tvungen att sova i sängen med spindeln under mig. Uggghhh! Ingen härlig tanke men men inte mycket att göra.
 
Efter en stunds läsande i min bok med ena ögat åt spindels eventuella håll, sprang det en spindel över mattan. Snabbt som ögat vad jag efter den med en bit lång bit papper och en tung flaska att mosaden med. Sagt och gjort, här är bilden på anabola spindeln mosad och ihopkrupen.
 
Nu hoppades jag bara att det verkligen var samma spindel och att de inte fanns fler......
 

Kommentera inlägget här :