Ö-dag 3

 
 
3e dagen på ön bjöd på sol, värme och hamnfest på grannön. Det är alltid roligt när det händer saker på ön som samlar folk, både från öarna och lockar stadsbor. Jag träffade och såg många gamla vänner och arbetskamrater.
 
Mamma kom ut från stan i några timmar och höll oss sällskap innan hon åkte in igen. Hon hade tur och vann 1/2 kg kräftor på skaldjurslotteri. Bästa sorten av lotteri tycker jag som älskar skaldjur. Jag åt ju en skaldjurstallrik på smögen härom dagen så jag får väl nöjja mig med det just nu. 
 
Min älskling N åkte in senare på eftermiddagen, så nu är längtar jag efter honom igen... Ett dygn räcker oftast för honom här ute innan han längtar in till pulsen i stan, speciallt om det är lördag och hans killar ska ut på stan.
 
 
Magen fick en liten lugn stund på altanen oxå. 
 
Ps. Grattis Lisa Nordén som vann silver (på håret att det inte blev guld) i Triathlon i OS i förmiddags. Sååå spännande final. 

Kommentera inlägget här :