27cm

På morgonen igår hade jag ett besök hos MVC. Allt bra med bebis. Jippi! Han/hon växer som han/hon ska. Förra gången när min barnmorska mätte symfys-fundusmåttet, låg knytet lite över det normala på kurvan, nu var det lite under men då bebisen låg diagonalt i magen var det lite svårt att få in rätt mått, så hon sa att det nog var plus någon cm till. 
 
Vi lyssnade på hjärtslagen. När vi väl hittade dom dunkade det på ordentligt, 145 slag. Alla mina värden var bra men jag ska fortsätta ta järntabletter. 
 
Jag skrev upp oss på en föräldrargrupp men det är så många anmälda så vi är reserv på den valda dagen. Men barnmorskan sa att de nog skulle få ihop en extra grupp då de var så många. Längtar efter att få komma i gång med föräldrargruppen, ska bli kul och nyttigt att få information och höra vad andra blivande förstagångsföräldrar funderar på. 
 
Hejja bebis!

Kommentera inlägget här :