Äntligen lördag!

Äntligen lördag och min älskling är ledig!
 
Mina första tre semester veckor har jag för mig själv, sedan hoppar han på i tre veckor innan vi börjar jobba igen.
Det är skönt med semester på egen del. Jag kan få gjort grejer som han inte uppskattar, som att ligga still och läsa en bok en hel dag, eller dra runt på stan i tygaffärer, eller bada trots att vattnet få en att bli blå om läpparna. Men visst är det ändå mysigast när vi är två, saknar honom när vi inte umgås på mina lediga dagar. Snart är det inte bara vi som slåss om vår tid så vi får ta till vara på vår gemensamma tid nu. 
 
Men nu är det lördag och vi kan vara tillsammans hela dagen. Tidigare idag var vi på bio och efter en promenad hem genom stan tog vi en matbit på uteservering med lyxpizza på Cyrano,en  fransk restaurang på Pinsgatan.
 
 
Nu är älsklingen på väg ut i vimlet med grabbarna. Det gäller för honom att passa på, snart behövs han hemma mer. För mig blir det tv och Bond, om jag kan hålla mig vaken...
 
 

Kommentera inlägget här :