Grattis till mig på födelsedagen!

Nu har det gått flera dagar sedan jag senast var inne på min blogg, dåligt jag vet. Jag skäms för att säga det men jag har haft fullt upp. 
 
Min födelsedag har passerat och jag är nu trettio år! Låter hemskt mycket men man inser ju äldre man blir att det bara är en siffra. För tio år sedan tyckte jag 30 lät hemskt gammalt och nu när jag är där så inser jag att det inte är någon större skillnad på 22 eller 30 eller 35 för den delen. Härligt att förstå att jag inte blivit en tant bara för att jag nu är 30 :-). 
 
Jag har firat mig i flera dagar med olika aktiviteter. I torsdags besökte jag Kungälv och Älvsborgsfästning där de har medeltidsvecka. Lite kul att de folk traska omkring i tidsenliga kläder m.m.
 
I fredags, alltså på min födelsedag tog jag och mamma en spontan tripp till härliga Marstrand. God mat, sommarsol, trevligt folk, kappsegling, ytterliggare en fästning och bad. Älskar småtripper och som den västkustbo jag är ÄLSKAR jag sommar, sol, vind och hav!!
  
På kvällen firade jag med min sambo, som oxå firade sin kommande semester, och med pappa som special levererade, efter önskemål från mig, en underbart god smörgåstårta som han alltid brukade göra när jag var liten och fyllde år. Tack pappa!
 
 
Igår firade jag med släkten och en stor picknick i Slottskogen. Super mysigt! Alla fick ta med sig vad de ville äta och så bjöd jag på tårta. Jag bakade två olika sorters tårtor a la prinsessstyle.
 
På kvällen åt jag en matbit med min bästa vän, Jenny, på Avenyn. Jag fick klä upp mig i fin klänning och högklackat, lockade håret och gjodre mig fin fin, det har jag inte gjort på länge och det kanske dröjer ett tag till nästa gång. Tanken var att vi kanske skulle gå vidare och dansa av oss men jag underskattade mitt havandeskap. Bebis gjorde sig påmind hela tiden och tryckte sig ner i mitt bäcken, ajaj, så det blev bara mat och häng samt en liten kvällspromenix nedför Avenyn. Det var härligt att känna atmosfären en sommarkväll på stan, trots att jag inte orkade vara ut längre än till elva :-). 
 
Nu ska jag ändra lite i min bloggtext. "Nästan 30 och snart mamma..." stämmer ju inte längre. 
 

Kommentera inlägget här :