Ont i handled

Efter att ha gått med ömmande handled i några veckor tilltog smärtan förre veckan. Från att ha gjort ont vid ansträngning smärtar det nu hela tiden. Smärtan har också spritt sig till handen och fingrarna samt upp mot armbågen. Jag är smärttålig och brukar inte gå till läkaren men nu fick jag ge mig.

De kan inte säga vad det är då det kan vara så många olika saker som karpaltunnelsyndrom som ofta uppkommer vid graviditet då leder och ledvätskor påverkas av hormonförändringen i kroppen. Men då jag även tidigare upplevt ömmande handleder och även i andra leder på kroppen är det möjligt att det är något annat. Det kan även vara reumatiska besvär eller överansträngning i leden. Man får vänta och se om det blir bättre.

När man är gravid kan man inte medicinera med antiinflammatoriska tabletter eller inflammationshämmande sprutor så smärtan får jag helt enkelt stå ut med. Handen ska vara i neutralt viloläge vilket innebär att jag nu är fast med en handledsskena dag och natt.

Kommentera inlägget här :