Gravidradar.

De sägs att när man är gravid ser man plötsligt hur många som helst som är gravida. Det verkar som alla runt omkring går med en stor mage och det känns otoligt att man tidigare skulle missat alla dessa magar, så slutsatsen är naturligtvis att det är just nu som alla är gravida!!  Just när du är gravid!
 
Detta fenomen har även jag upptäckt. Alla magar är verkligen i mitt blickfång. Vart jag än går är kvinnor gravida. Dessutom ser jag nu på kvinnor att de är gravida innan mina ögon når deras mage, som om jag plötsligt fått en superkraft att identifiera gravida. Jag undrar om kraften finns även på de som ännu inte själva vet att de är gravida. Tänk att sitta på en sådan superkraft! Jag får gå ut på stan och testa den senare idag :-). 
 
Jag märker även att jag eller, rättare sagt, min mage får stor uppmärksamhet på stan. Först tittar de på mig, sedan min mage, sedan min kille (om han går brevid) och tillbaka på min mage. Man ser hur folk först kopplar ihop mig som kvinna till mamma till någon som bär en annan mans barn. Härligt! Jag njuter av att få visa upp min skatt! Inte så att jag stoltserar och jag undrar fortfarande ibland (även om jag nått 7 månadersträcket och mäter över 1 meter runtom) om det verkligen syns... Men visst syns det.
 
Det är trevlig nu när människor börjat kommentera i samförstånd, som en kvinna i toalettkön med ett litet barn. Jag hade spilt mitt på magen och hon nickade i samförstånd och kommenterade att det där är verkligen en klassiker, magen är alltid ivägen. Eller en äldre, för mig, okänd man som berättade att han hade fyra barn och fyra barnbarn och ett barnbarnsbarn. Så länge de inte börjar ta på min mage i tid och otid uppskattar jag uppmärksamheten.
 
Men det är inte bara gravidmagar som suger åt sig min blick. Min gravidradar fångar upp ALLA med stora magar! Så helt plötsligt är stan inte bara fylld med magar innehållandes små underverkt utan även ölmagar, vilket inte är lika trevligt. Jag ser alltså även dessa överallt!
 
Att se gubbar med ölmage hängandes, mätande långt över 1 meter i omfång, är definitivt inte lika roligt som att se rosenskimmrande kvinnor med Monalisa leende!  

Kommentera inlägget här :