Jordgubbar i skuggan

Idag fick jag sova lite längre och vaknade runt 8 av sparkar i magen. Mysigt när den lille/lilla gör sig påmind direkt när man vaknar. Ryggen värkte. Lite frukost, morgon tv och vidare med diverse program på tv, Tori Spelling med make, medan jag knåpar ihop stycken till bloggen. Det är så kul att ha ett sommarprojekt. 
 
För några år sedan hade jag snabbt tagit mig ut i solen och sedan stannat där tills behoven gjort sig påminda men graviditeten har gjort mig extremt känslig mot sol. I början av sommaren var jag ute en dag på stranden och blev genast bränd, trots hög solskyddsfaktor, så nu är jag mer försiktig. Dessutom tycker jag värmen är lite jobbig. Så nu begränsar jag min ute tid och håller mig i skuggan mycket.
 
Det är heller inte så enkelt att ligga platt på marken när man mer och mer liknar barbamamma i formen och att ligga på magen är ju bara att glömma, den förmågan försvann för några veckor sedan. Fast jag lider inte så mycket av det. Finns det något härligare än att en varm sommardag sitta i skuggan och läsa en bra bok och smaska på jordgubbar??
 
Å tänk att få dela det med ett litet under som gör sig påmind inuti. 
 
 

Kommentera inlägget här :