Mår mamma bra, mår bebis bra...

När sista dagen på jobbet var avklarad förra fredagen stack jag direkt iväg på mammamassage. Rekommenderar verkigen massage även om man är gravid. Eller just för att man är gravid. Kroppen jobbar, det sliter och drar, så det kan vara skönt att bli uppmjukad med en oljig massage.
 
Mammamassage är specialanpassad för gravida och man kan välja om man vill bli masserad på magen eller inte. Jag varnade massören att hon kanske skulle råka få en spark då hon masserade magen. Min massör masserade magen lugnt och mjukt och bebisen låg still nästan hela tiden, undra om han/hon somnade... 
 
Flera ställen erbjuder gravidmassage och hur just de gör kan du fråga. Jag var på Gildaskolan i Göteborg mitt på Avenyn. De har kraftigt reducerade priser då det är elever som utför behandlingen men man får inte vara pryd då behandlingarna utförs i en gemensam sal. Jag har varit där förut på behandling, bland annat vanlig massage och sminkning (en present då jag slutade mitt förra jobb). Nu när jag var där för gravidmassage kostade min behandling 380 kronor, mer än helt okej för 1 timmes massage!! Tjejen var jätteduktig!
 
Jag funderar på att beställa tid för pedikyr snart, hade varit så skönt att fixa fötterna och det börjar bli lite svårt att komma åt då magen är i vägen när jag böjer mig :-)
   Mår mamma bra, mår bebis bra!
 

Kommentera inlägget här :