Sommarfina bryn

På sommaren bleks mina ögonbryn och fransar till näst intill obefintliga små gula fjun. Mina ögonbryn är alltid ljusa så jag brukar fylla i dom med lite ögonskugga men på sommaren är det härligt om man kan strunta i sminket så då brukar jag färga. Idag var det dags för färgning!

Jag får vara väldigt försiktig med ögonbrynen då de snabbt tar färg och det är inte snyggt med för mörka ögonbryn när man är ljus. Det kan bli en förskräcklig kontrast om man inte är van.

 Fullt med klet på ögonbrynen.

Så nu är det gjort! Brynen är färdiga! De kanske blev lite i mörkaste laget men nu ser jag i alla fall vilka stån jag ska noppra :-). Med lite fix av hår och så blir det nog helt okej. Tror inte min kille ser någon skillnad i alla fall, typiskt män. Det står på förpackningen att det håller 6-8 veckor men det håller aldrig så länge för mig.

  Färdiga ögonbryn. 

Ögonfransarna kan ju få vara hur mörka som helst så de bakas ännu.

 

Kommentera inlägget här :